Populära inlägg

måndag 23 juli 2012

2012-07-23 TISDAG

Ja jag vet inte vad jag ska börja eller vad jag sak skriva i dag men jag kna väll börja lite smått så får vi se vad det slutar.
Som alla vet så har jag ju fått min transplanation i Frankrike och däeifrån har jag haft handikaps peng och en del av min pansion.
Från och med förra månaden så stoppades min handikapsersättning från FR och min Pansion sänktes. Ni ska oxo veta att jag jobbat här i Sverige i mer än 20 år men eftersom jag jobba de sissta åren utomlands fast jag var och är SVmedborgare så ramlade jag ner till de lägsta pansionen som vi har här hemma altså runt 4000,00 i månaden.. Hade jag nu blivit sjuk och pansionär 4 månader innan så hade min pension legat på runt 9000,00 ut i månaden viulket är betyydligt bättre men men det är smällar som vi fotfolk får ta fast det heter att man ska söka sig utanför SV inom europa TÄNK ER NOGA FÖR OM NI SKA JOBBA UTOMLANDS . För ni förlorar allt ni har betalt in och ni ramlar ner  som om ni skulle vara en invandrare i ert eget land eller alldrig jobbat.
I alla fall så är det ekonomiska jävligt tufft och bekymmersamt. Specielt med glasögon medicenering detta är stora utgifter för en som lever under existens minimum.
Men man får eller ska inte klaga det skulle ha varit värre om jag satt i lend där det vaqr krig eller oroligheter. Så jag får vara tacksam för det lilla jag har.
Denna eller förra veckan så fick jag en ordentligt spark i baken hihi blåbären är ju mogna nu så båda jag och min hund Lalla har varit ute i skogen och lyckats plocka 1,5 kg blåbär vist kan eller skulle jag kunna ploka mer men men mina ben och knän dom är inte dom bästa. Och jag håller fortfarande på att bygga upp mina muskler i gen. Men det bnlev i alla fall till blåbärs rulltorta,muffins. små portios pajer och till filen på morgonen så jag är jätte nöjd.
Det är detta dom små sakerna som gör att man orkar fortsätta även omm smärtan hänger som en devel över axlarna på en gadligen och det gör förbanat ont i lungorna eller runt om lumgorna . Då när det är som värst då kan man ploka fram dessa stunder med som ex blåbärsplokningn.
Och vist förstår ni mig när man ser denna underbara bild där min lilla Lalla sitter och njuter mitt i blåbärs skogen hihi.
man kan inget annat än bara le och man blir så varm i hjärtat av att se henne njuta av en dunge blåbär.

Men givet vis blir jag lika glad och varm när någon av mina barn bjuder på midag bara så där eller bara kommer in genom dörren utan föranmälan detta gör att man står ut med denna smärtan.
Ocfh framför allt jag ler vaqrje morgon jag ser detta lilla underbara tryne som står vid min sida av huvudet och försöker att syka mig så jag vaknar för hon är hungir eller bara vill ligga på armen för att ha sitt morgon gos .
LIVET är härligt i alla fall trotts alla motgångar och fajter.
Till alla er som vänta på er nya organ håll ut det är svårt nu med att andas ,rörö på sig mm men efter är det underbart då är smärtan en piss i missisippi tro mig.

Sedan önskar vi alla att Sverige ska ta uopp donatioen redan i skol åldern för du får ju köra moped när du är 15 år då ska du oxo kunna ta ditt ansvar för om huur du vill ha det om du skulle förolyckas i traficken mm. Nu menar jag inte att man ska ta för givet att något händer onej men för sina nära och kära så sliper dom ta det ansvaret som är så svårt.
Kan du köra cyckloa i traficken så ska du oxo kunna ta hand om och sätta dig ner och berätta vad du vill om hur du vill. www.livsviktigt.se  gå in där och läs och begrunda .
Jaha det blev lite skrivit i dag i alla fall. Nu snart ska jag dra mig till infektion läkaren och se vad han har att säga om mig hihi . Vi hoppas på goda och roliga svar. kram på er alla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar