Populära inlägg

onsdag 4 juli 2012

2012-07-04 Onsdag

Hej jo tack jag vet det blir ganska så långt mellan varven nu men jag känner att jag har hafft en hel del att ta i gen både inom det psykiska och fysiska områden.
Jag går ju nu mer hos en kurator för att kunna få hjälp att bena upp allt vad jag varit med om under dessa senaste åren. Och jag är toppen nöjd med denna kurator hon ger mig så bra verktyg att jobba med så det går dsom en dans runt mig.
Jag har ju förut klagat och tyckt synd om mig själv för att jag tappar håret. Jag hade jätte tjockt hår inann men nu hhhar jag jätte tunt. Men vad gör det igentligen jag lever ju jag får ju träffa mina barnbarn när jag vill nu ja förutom just nu då dom är hos sin far då är dom ju inte nära mig men snart kommer trollen hem och då ska vi mysa i gen . Och sedan får jag ju träffa min susyer och mina vänner när jagvill nu sedan jag flytta hem till SV. Så jag förstår nu inte varför jag har klagat på så pass löjligt som att jag tappar hår vad gör det. Jag sliper syrgas jag slipper rullstol och jag får nu leva lite längre än om jag inte skulle ha gjort transplantationen . Tänk vad löjlig man är i gentligen över petitesser. Jag tror att denna deppighet om hår avfall var för att jag inte trivdes alls i FR och kände mig utnytjad och överkörd. Men nu är jag hemma i Sverige gen och jag får bestäma själv när jag vill vila när jag vill gå ut mm eller urs fy vad jag ljuger nu för det får jag ju inte nu häller för nu bestämmer ju den lilla heta Fransyskan över mig hihi men det är det värt :D .

Men en kompis till mig sa till mig att hyon kan hjälpa mig att få ett fylleriga hår man sätter i typ lös hår som hon då bränner fast i mitt eget hår . Fu7nderar på att hon ska få göra detta till hösten tror jag bara för att se hur det blir hihi. Men inte nu för det är ganska så skönt att ha tunt hår ändå. Och sedan får jag ju se om jag kan ha det för det kankse blir så tunt att det inte går . Och då får det bli en varm och mysig mössa till vintern i stället :D Finns ju så många fina garner4 nu för tiden så jag ska nog hitta på något snyggt att ha på huvudet.

Det jag hatar med transplantationen som jag nu anser är värst är att mitt huvud känns i bland som om det ska sprängas i bitar och detta har då i samband med attjag ligger sky högt i blodsockret eller så ligger gör lågt och det är alltid lika svårt att få det stabiliserat sig. Men jag hoppas att med pumpen som jag kommer att få att den blir bättre och att jag då samtidigt får långtids insulin och inte bara kortids insulin .

På söndag dennaa veckan blir en kul eftermidag och kväll och natt först kommer mina underbara barnbarn hem till mamma Lina efter att ha varit hos sin far en längre tid. Sedan klommer min syster Malin  med sina barn och en mycket go9d vänn Linda så då ska vi ha en grill kväll med barna och sedan en tjej kväll för LIna fyller ju år  den 10 juli så söndagen blir grillat med vin och saft .dricka för att sedan avsluta med att sova ett par timmar och sedan bär det i väg till Liseberg en hel dag med 4 töser och 1 kille och 3 vuxna töser som då ska gå runt en hel dag och bara mysa . Så min camera ligger redan på laddning för att fotografera och då jag bestämt att jag lånar Lallas vagn för att ha alla väskor för jag får ju bli väsk bärare hållare när dom andra ska åka runt i de olika karussellerna . Det äår ju inget för min del ännu i alla fall lite för farligt för min del . Men det är ju mysigt5 att bara gå runt och titta fpör är det fint väder så kan det bli hur mysigt som hälst.
Och snart kan jag få mina nya glas ögon oxo så då kankse det slipper att bli så mycket stavfel  som det blir nu då jag inte ser tillräkligt vad jag skriver hihi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar