Populära inlägg

måndag 27 maj 2013

2013-05-27 Måndag

ja då är det snart sommar lov för barnen här i Viskafors  vad härligt för dem.
Skälv har jag nu en massa provtagningar att se fram emot på Sahlgrenska och borås som startar nu i juni så jag vet väll vad jag har att göra antar jag.
utan mat och utan medeciner i gen och bli ännu mer kassare i magen ynk ynk.
Som sagt vet inte hur länge min kropp orkar att ta emot mer stryk .
Så för närvarande så är jag bara glad att jag vaknar på morgonen. Och jag minskar i vikt mer och mer.
Och mer och mer problem blir det både med kroppen och själen och runt om mig då inget stämmer längre. Jag har nu slutat upp med att skriva ner hur jag värkligen mår på FB och även här för som sagt det finns inget mirakel längre.
Det är bara att vara eller försöka att vara så positiv som möjligt var dag vaknar för snart så kommer jag nog inte att vakna mer för då är min kropp så pass utsliten och härjad och förstörd av alla medeciner och ut tömningar jag har hafft. Så kroppen läger ner.  Men jag hoppas värkligen hoppas att det går fort när den dagen kommer så jag somnar och inte vaknar mer.
Jag lever för nuet alla bråk om kring mig intriger anklagelser på hopp och vad allt det nu kan va dom skiter jag i orkar inte bry mig om sådan längre. Vill man inte så vill man inte jag har då inte tänkt att försöka för det har jag gjort så många gånger förut så nu  får det vara bra.
vissa dagar klarar jag ganska bra men allt för ofta så är det bara rena rama sprut lackeringar som jag kan göra.  Jag äter mindre och mindre i dag fick jag i mig tre st fisk pinnar och lite potatis mos.
Mina två barnbarn på 10 år äter mer än det dubbla vad jag äter så ja det är helt fel så in ihälvetes fel.
men det finns inget jag kan göra något åt.

vad jag kan se nu är artt allt rasar kring mig inget kommer att finnas kvar vilket kan va ganska skönt det med. Men jag trodde i mitt livligaste fantasi att jag skulle få leva längre mycket längre efter transplantationen och få må bra bättre än förut .
Dess värre drog jag nit lotten av allt detta fick 2 lungor och ett hälvte på köpet .
just nu så är livet bara shit och jag har under alla mina år alldrig ångrat något förutom nu eller ja det är 2 saker jag ångrar djupt. Att jag träffa en översittar typ och flytta till Dunkerque och min lumg transplantation . Mina vänner som jag lämnat med sorg i Dunkerque gud vad jag saknar dom.
Tro nu inte attt jag hatar mina barn eller att jag intte tänker på dem för det gör jag jag älskar mina 3 barn över allt på denna jord finns ingen som kan ta det i från mig. eller mina 2 barnbarn. min kära syster Malin G min Mor och Far dom finns alltid i mina tankar och hos mig, Men livet är bra tungt att dra all denna last skälv.
i dag är det en svart dag och det märks här på mitt skrivande så jag slutar nu för tårarna bara riner ner och det börjar att bli svårt att se och skriva bland tårarna.
Så det är lika bra att gå till sängs och dra täcket över huvudet. så får vi se när jag kan skriva i gen och hoppas att det då blir lite gladare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar