Populära inlägg

tisdag 23 april 2013

2013-04-23 Tisdag

Var på infektion i dag och fick konstaterat att jag måste ta Histamin 1 gång varje vecka för resten av mit liv.
inte så kul måste jag säga för varje gång jag tar detta så efter ett par timar så mår jag pyton . Jag mår jätte illa och jag blir så trött och får huvudvärk

Jag tycker att det räker nu för min del vill inte ha mer medeciner eller något annat.
Det finns så många människor där ute som inte förstå denna situation som jag och fler av oss beffiner sig i.
Att vi har väldigt lätt till gråt vi klarar inte av höga röster eller hårda ord vi kryper i hop . man orkar inte helt enkelt. Man blir totalt överkörd och blir kallad för barnslig mm
En sak är helt säkert detta är inte jag eller vi som reagerar på detta sätt utan detta är vad alla våra medeciner gör oss till . Vi kan sitta och diskutera i lugn och ro men vill inte ha några översittar typer som tror att dom är bättre och kunigare .

Och bara för det så är dom bäst och har rätten att kaqlla en barnslig eller löjlig.
Att man inte kan förstå det är helt klart finns ingen som kan förstå hur det är att äta och ta alla dessa medeciner om man inte gör det skälv. Men alla kan väll tänka hoppas man.

Jag är inte bättre än andra jag gör så got  jag kan och visar att jag blir ledsen men när jag då gör detta ja då är man barnslig eller löjlig.
Det finns dom som klarar av en transplantation utan alla dessa biverkningar och så finns det dom som får biverkningar.
Vi är inte dumma eller löjliga och inte barnsliga häller utan detta är vad våra medeciner gör oss till vi kan inte styra  eller jo det kan vi nog säkert om vi slutar att ta medecinerna som är så livs viktiga för oss. Problemet som då uppstår är att vi sakta men säkert tynar bort och organet blir bort stött.


Men jag förstår att man inte förstår när man skälv inte varait i denn cituationen. Mar har ett liv men i bland så kan man få låna ett liv till och då ska man vara rädd om det nya livet och man ser med andra ögon.

Jag kommer med all säkerhet att bli på hoppad nu när jag skriver detta. Men här är inga namn eller personer som är antagna och detta är min blog. och här är det tillåtet att skriva eller stava fel så länge jag håller mig inom rätt väsendet.
Och dom som inte förstår alls vad jag skrivit i en mening dom brukar ge mig ett sms eller pm och fråga hur jag menar :) vilket jag blir glad över för då är det människor som vill en väl.
oj nu vart det lite dit och dat men det är så här jag känner mig just nu.
Men jag vet oxo vilka som är mina närmaste vänner och ni är guld värda men det vet ni sedan inann :)




2 kommentarer: