Populära inlägg

söndag 26 september 2010

2010/09/26 Fira dags



I dag har jag gjort små toskakakor som jag ska ha med mig i morgon till min avdelning hadde jag tänkt för jag firar eller vad man kan kalla det för i morgon så firar jag den 50*de gången med att få antitrypsin så nu börjar jag snart att komma närmare miljoinen som jag är värld med tanke på att i 50 veckor har jag fått 1 gång i veckan mitt antitrypsin, Men sedan så har dom ju laggt in en portacart så jag kostar mycket pengar nu hehe,
Tänk om man hadde dessa pengar i rena pengar hih då hadde jag varit på god väg att bli miljonär hehe,
Skit samma jag lever i alla fall och det är ju huvudsaken tycker jag,
Men sedan har jag ju bara 5 dagar kvar så firar jag 1 års Jubileum tänk att det snart är 1 år den 1 oktober som jag sluta att röka,
Fattar inte vart detta år har tagit vägen det har gått otroligt fort,
Fast å andra sidan så tycker jag att det har gått låååååång samt ändå med tanke på att jag väntar när det blir dags inte för sent och inte för tidigt med att få byta mina lungor,
Det är så viktigt att det blir exakt när det är dags att byta soö professor Stern sa inte för tidigt och inte för sent utan det ska vara precis i rätta ögonblicket,
Men jag tycker att jag har varit duktig så jag funderar på vad jag ska ge mig skälv för att jag varit duktig jag har slutat röka,jag har gått upp i vikt,jag har dragit ut de 3 tänder som var tvugna att komma ut eftersom dom var en stor infektions risk,jag har tagit 4 av 6 sprutor med hepatit B ska ha 6 st så de 2 sissta ska jag ta nu den 6 oktober, jag har tagit 4 sprutor detta året mot förkyldningar och ska nu ta mot magsjukan och forkyldning i gen så den 6 okrober blir det 2 st Hepatit B, 1 snuv spruta, 1 magsjuke spruta,
Så kontäntan av detta så moste jag bara få skryta om mig skälv att jag har varit jätte duktig,
Nu när jag var i LIlle och skulle göra gå testet på tid så tuppa jag av efter 3 min men detta viste vi ju då jag har blivit så mycket tröttare nu än cad jag var i juni m Även under andnings tetstet så svimmade jag 2 gånger då jag gick över min kapasitet,
Under denna perjord så har jag varit på 4 olika bröllop och hållit till långt in till natten vilket många har varit förundrade över, Jag har oxo varit på gårds fest hos Alain så jag moste säga att jag är väldigt duktig jag hänger i trots att jag har svårt med andningen och jag tuppar av eller svimmar månnga gånger då jag går över min kapasitet men det gör inget för jag har kuligt i alla fall och jag har ju bara svimmat här hemma och så på sjukhusen och då gör det ju inget för när jag är på sjukhusen så finns ju all tänk bar personal. Lite jobbigare när jag är här hemma då jag är ensam men detta har ju börjat nu de senaste veckorna så jag får tänka om lite när jag ska städa får tänka på att det måste ta mer tid när jag städar hihi ,

2 kommentarer:

  1. Jösses har de redan gått ett år sen du slutade!?! Du e verkligen så otroligt duktig!! Du e min idol så som du kämpar med allt förstår inte vart du får din kraft ifrån! Saknar dig massor hoppas vi kan träffas snart igen!

    SvaraRadera
  2. Tack snälla go rarar Maria du är ett underbartb stöd till min sjukdom vad vore jag utan er mina under bara vänner som stöttar och ställer upp, Jag behöver bara ringa så finns ni alltid för mig ni är underbara

    SvaraRadera