Populära inlägg

torsdag 23 september 2010

2010-09-23

Det var gqnskq så lämgesedan jag skrev, ,Men jag har inte velat hafft fullt upp med att försöka att hitta tillbaka till min lilla ensamhet efter att ha fått äran att ha mina barn och svärson här på besok i 2 veckor, Jag ska väll i gentligen inte klaga jag pratar ju med barna vartje dag men på något sätt så är det inte riktigt samma sak som att ha dom här hära deras snusningar på morgonen när jag tar mina medeciner vid 0600 på morgon gud vad jag njuter av att höra deras snusningar och små gruffningar som både emelie philip och joakin håller på med varje morgon fast dom vet inte om det hihi, Men så komm det in en liten ny familje öedleö först var doö ute efter en fransk buldog och under tiden så vart han en grodfafevaffel och när vi hämta han så blev han en gris och när han koöö hem till sv så vart han helt plotsligt en stor kamp hund så nu är hAN EM STOR LITEN KAMP GRIS ,men älskad av alla,
i alla fall så har jag nu dragit ut 3 tender som hadde fär mycket almagarn och doö var förstörda i och med detta. Så nu är det avklarat i alla fall en stor pers men en stor lättnad när detta nu är avklarat,
sedan har jag tagit min 2 dra hepatit spruta *2 jag tar 2 på en gång så nu har jag bara 1 gång kvar vilket det också är jätte skömt för den gör faktiskt ont att få i bägge armarna.
I öorgon ska jag till Lille Calöets sjukhus för en scanner .
Ni ska veta att jhag är så trött på detta nu att vänta och vänta att vänta på något till mig har alldrig varit min starka sida vill jag ha något gjort så har jag alltid jobbat sten hårt för att få det jag vill och det är snabba puckar som gäller då,
Men denna gång kan jag endast bara sitta och titta på när dagar blir till månader och sedan till år jag får bara vänta och vänta
På mådag är det den gången med mitt antitrypsin somjag får 1gång i veckan och nu har jag ju lärt mig att handskas med både herr ont och fru illa mående dom kan jag nu hantera till 95 procent i alla fall det är bara nu ett fa tal gånger som jag inte klarar av något på måndags efter midaggen,
Jag har nu mellan 3-4 l vid stilla sittandesoch dubbelt upp när jag städar,
Problemet som nu är att jag orkar knapt något att stöda burarna tar en hel dag jag kan inte längre damsuga för den är för tung för mig , Så det känns väldigt tråkigt för det känns som om jag förlorar mitt skölvförtroende med sjukdomen oxo dels för att jag inte ens orkar att städa upp efter mig bara som att ta mrgon disken det kan ta upp till 2 tim inann jag blir klar med den jag kaninte skynda längre,
det borjar att kännas lite hopplöst jag vill så gärna ha mina lungoir NUUUUUUUUUUUUUU så jag kan komma nogon vart för just nu står jag och stampar på samma ställe käns det som dagen blir natt och natten blir dag men jag står still har inte så mycket att fixa eller göra försöker att hitta nya saker att fixa så jag kan få lite omväxling men det är svårt och det blir svårare och svårare,
Jag hoppas att jag får uppleva ett nytt år med nya lungor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar