Populära inlägg

tisdag 12 januari 2016

2016-01-12 Tisdag

oj oj detta året började bra för min o Lallas del .
Mme Lalla gav liv till ett litet fotbolslag med 7 små pojkar alla över lever hittills.
helt underbart att få den äran att vara med vid en fralla förlossning som dels var lekande lätt för henne och inga komplikationer.
Alla pojkar dom växer o frodas så det knakar.
Lalla är nu väldigt duktig för att vara första gångs mor så jag är faktiskt stolt över henne och pojkarna.
Det som är kuligast är att denna kull har två födelse dagar 5 st har den 6/1 och 2 den 7/1 lite överraskat måste jag säga och sedan att det blev pojkar för hela slanten ingen tös alls.

Det ska bli skojigt nu när dom får upp sina små ögon så dom kan se sig runt lite o slipper gå på allt som dom nu gör. Då dom är väldigt livliga redan nu så hoppas jag på att dom lugnar ner sig fram över :) man kan ju hoppas i alla fall lite. Men underbart kul är det i alla fall och ingen är ju bokad ännu då jag väntar på att ögonen ska öppna sig :) är det någon som är intresserad maila på lalla@acklar.se och berätta lite om dig själv om vart du bor och hur du bor men oxo om du har en familj mm så hör jag av mig när jag läst i genom mailen.


För övrigt mår jag ganska så bra har nu n eller flera inflammationer i axel, skulderblad ,rygg och svank men vet inte om det är det ännu kan liksom inte bara åka i väg just nu då jag har dessa små hemma får ta det när jag ska ta mina prover som vanligt.
Sedan har jag ju det gamla vanliga bältet som ligger o drar åt under dagen ca 25-25 cm brett.
men detta lossa lite när jag gick på en änglamassage som jag vann på självaste jul  afton.
Jag tog en tid den 4/1 vilket var helt underbart skulle ha börjat med detta tidigarer mycket tidigare och inte är det så dyrt heller som en vanlig massage. Detta rekommenderar jag gladeligt här i Borås så finns Ängla massagen i Fristad men hon finns även på Facebook.com  under änglamassage Johanna Lindberg hon kunde sin sak extrem duktig på det hon gör. Med tanke på att jag är dubbelsidig lungtransplanterad och har väldigt öm skin och trycket runt bröst korgen så är hon enormt duktig. Så henne rekommenderar jag skarpt.
Så detta ska jag börja med 1 gång i månaden fram över nu denna månad tror jag inte att det blir något mer men under februari så ska jag få loss en tid bara för det hjälpte mig enormt mycket .

För övrigt är det lugnt här hemma det vägs och det byts dagligen så jag har fått små sysslor att göra vilket är skönt för kroppen för det är ju inte bra att bara sitta stilla.
Och med tanke på vädret det har ju snöat enormt mycket här i Vegby så det finns snö och halka så det förslår.
         

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar