Populära inlägg

söndag 16 september 2012

2012-09-16 Söndag

Det har nu gått 6 dagar sedan jag börja att träna. Känner mig lite bättre. Det problem som dycker upp ideligen är att min bröst korg fortfarande sover efter så många månader nu. snart går jag ju in i 1 års dagen men den sover runt om bröstet c:a 20 cm brett runt om. Men som sagt detta har jag ju vant mig vid.
Det stora i lands problemet nu som jag har är alla dessa fjärilar i magen som fladdrar om kring jag är jätte nervös för min 1 års kontroll,
Dels så är det ju som så att det är första riktiga kontrollen här i Sverige efter min transplantationså bara det känns ju lite mer pirrigt än normalt. Jag har ju missat ganska mycket info eftersom i FR gör informera man inte så som man gör i SV både på gott och ont.
Det enda som jag fick var att när jag var klar efter transplantationen och skulle åka hem var att jag fick en lista på vad jag inte fick äta eller göra. Jej
all gravad mat var FÖRBJUDET lika så min älskade danska salami . all ost med grön mögel i är oxo förbjudet. inlagd sill men det värsta var nog att jag inte fick äta grillat mer jag fick inte äta bränd mat eller rå mat. Jag fick inte häller dricka kran vatten inte äta ute på resturang eller gå bio använda almänna toaletter så det var en hel del som jag inte fick göra.
Men så kom jag till SV och då blev det ändring jag fick äta allt utom gravad , rå mat och grön mögel som finns i en hel del ostar. Osten är inga problem mede för den smakar vidrigt här i SV ex camanbär som är köppt här i sverige den är inte alls lika god som den i FR och så har vi all ost som inte är pasturiserad den är oxo förbjuden och till sist grapfrukt.
Det enda som jag kan känna är att jag saknar gravad lax med hovmästar sås för den älskar jag att äta.  Men huvud saken jag lever tack vare min underbara okända vänn för livet:
Om 9 dagar ska jag tända ett ljus för denna underbara personen och dennes familj som gav mig mitt liv tillbaka och samtidigt så ska jag skälv fira mina 1 års dag. Jag har intte kommit på vad jag skälv skka bjuda mig på ännu men jag har ju 9 dagar kvar att fundera på vad jag vill ha till fin mat den dagen.

Jag har börjat att virka små Dontaions Guro som jag ger till alla som skriver upp sig på sosialstyrelsen som tack för att dom tänkt till lite längre än vad deras näsa räker.
visar en bild på hur en av dom kan se ut
tycker att dom ser gulliga ut i alla fall .


ha en bra söndag alla så åter kommer jag senare med hur det är inför 1 årsdagens kontroll .
kram på er 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar